FAQ

Her finner du svar på noen av de mest vanlige spørsmålene vedrørende magasinet og abonnement. 

Hvor mange utgaver er det av Norske Hjem per år?

Bladet kommer ut 6 ganger pr. år.

Hvor får jeg kjøpt bladet?

Du finner Norske Hjem hos  forhandlere over hele landet og hos utvalgte forhandlere i Sverige. Bladet distribueres via Interpress AS (tidligere Narvesen) og du kan søke opp magasinet og din nærmeste forhandler her! (Klikk for link)

 

Kan jeg selge Norske Hjem i min butikk?

Ja, det kan du. Ta kontakt med oss på telefon 92258954 eller send oss en e-post dersom du er interessert.

Hvor mye koster abonnementet?

Norge:  399 kroner for 1 år/6 utgaver.

Europa: 645 kr for 1 år/6 utgaver.

Verden: 819 kr for 1 år/6 utgaver.

Dersom du ønsker 2 års abonnement er det dobbel pris.

Hvordan tegner jeg abonnement?

Sender dere blader til utlandet?

Ja, det gjør vi. Du kan abonnere eller bestille magasinet i vår nettbutikk. Vi gjør oppmerksom på at abonnement og bestillinger til utlandet MÅ betales på forskudd, enten via PayPal/kortbetaling eller via forskuddsbetaling.

Hva er IBAN og SWIFT/BIC kode for å betale inn til deres konto?

IBAN: NO4710202654067

BIC/SWIFT: EIDSNO21XXX

Når du velger forskuddsbetaling i nettbutikk får du oppgitt vårt kontonummer.

Hvor lenge varer et abonnement?

Alle abonnement, både gaveabonnement og ordinære abonnement løper til oppsigelse. Dvs. perioden det er betalt for, enten 1 eller 2 år (6 eller 12 utgaver). NB! Du må ta kontakt på telefon eller e-post dersom du ønsker å avslutte abonnementet. Å la vær å betale faktura er ikke gyldig oppsigelse. Dette er standard prosedyre hos de aller fleste magasiner.

Hvordan tegner jeg et gaveabonnement?

Hvor lenge varer et gaveabonnement?

Alle abonnement, både gaveabonnement og ordinære abonnement løper til oppsigelse. Dvs. perioden det er betalt for, enten 1 eller 2 år (6 eller 12 utgaver). Dersom du gir bort et gaveabonnement er det gavemottaker som automatisk vil motta faktura med forespørsel om fornyelse. Denne fakturaen sendes ut samtidig med siste utgave i abonnementet.

Dersom du gir bort et gaveabonnement og ønsker at det skal stoppe etter et år, eller at faktura med forespørsel om fornyelse skal gå direkte til deg som gavegiver ved abonnementsslutt, må du gi beskjed til oss om dette. Hvis ikke går denne direkte til gavemottaker som vanlig.

Hvordan stopper jeg abonnementet mitt?

Når du har mottatt siste utgave i ditt abonnement vil du få tilsendt en faktura med forespørsel om du ønsker å fornye abonnementet.

Dersom du vil fornye betaler du tilsendt faktura på vanlig måte. Ønsker du å stoppe abonnementet må du gi oss beskjed på e-post, brev eller pr. telefon innen fristen som er gitt på tilsendt faktura.

Vi gjør oppmerksom på at gavemottaker selv er ansvarlig for oppsigelse av abonnementet. Dersom du ønsker  kan vi føre opp deg som giver som fakturamottaker for kommende fornyelser. Gi oss beskjed om dette er ønskelig ved bestilling.

Dersom vi mottar oppsigelsen etter oppgitt frist belastes du for neste utgave som da allerede er tilsendt. ( +  evt purregebyr )

Hvilke fordeler har jeg som abonnent?

  • Er du abonnent får du magasinet rett hjem i din postkasse 6 ganger pr. år, ca. annenhver måned.
  • du sparer penger i forhold til løssalgspris.
  • du har fortrinnsrett på å få svar fra våre eksperter når du sender inn spørsmål til ekspertpanelet.

Når starter abonnementet mitt?

  • Abonnementet starter fra og med neste utgave. Dvs. at du mottar ikke utgaven som er til salgs i butikken på det tidspunkt du tegner abonnement, men fra og med neste utgave. Se info om dette i nettbutikken når du bestiller.
  • Du finner også informasjon på svarslippen om når vi må ha denne for at du skal komme med i abonnementsutsendningen av neste utgave.

Kan jeg tegne abonnement når jeg er under 18 år?

Abonnenter må være over 18 år. Dersom du er under 18 og ønsker å abonnere anbefaler vi at du får en voksen person til å tegne et gaveabonnement til deg.

Jeg er abonnent og har ikke mottatt bladet. Hva gjør jeg?

Har du fått ny adresse? Vi gjør oppmerksom på at det er din plikt å melde adresseendring ved flytting eller andre endringer, feks fra gårdsnavn til gateadresse. Vi er tilknyttet postens automatiske adresseoppdatering. Noen ganger er posten forsinket av ulike årsaker.

Vi anbefaler å vente inntil en uke etter ny utgivelse, dersom du fremdeles ikke har mottatt badet tar du kontakt med oss på telefon 922 58 954 (man. – fre. kl.: 10 -16) og vi vil sende deg en ny utgave kostandsfritt.

Har du spørsmål om abonnement, ta kontakt på telefon 922 58 954 ( mandag – fredag, kl. 10-16) eller send oss en e-post.

Hvem kan legge ut annonser under Gammelt & Brukt?

Alle lesere kan legge ut private annonser for kjøp og salg, av for eksempel gamle bygningsdeler og hageartikler, gratis på våre nettsider. Du trenger ikke være abonnent for å benytte deg av denne tjenesten. Vi gjør oppmerksom på at Gammelt & Brukt kun er for privatpersoner! Ønsker du å annonsere for ditt firma, ta kontakt med vår annonseselger.